Tijd voor een stukje kennisuitbreiding op de vrijdagochtend. Komt-ie: wist u dat Karl Lagerfeld maquillage van Japans beautylabel Shu Uemura gebruikt om zijn schetsen, portretten en politieke cartoons in te kleuren? Ja heus! Zijn reden? ‘Omdat andere bedrijven niet zulke prachtige kleuren in de collecties hebben,’ aldus Karl Lagerfeld aan WWD. De liefde bleek wederzijds en met het kleine beetje tijd dat Karl nog overhad sloeg hij aan het ‘ontwerpen’ van make-up.

         
KLEUREN MET KARL
Voor deze beautylijn nam Lagerfeld de kleurselectie en het verpakkingsontwerp op zich en kroop hij – verrassing! –  zelf achter de camera voor de bijbehorende campagne. Je begrijpt: binnen no-time was de Karl Lagerfeld for Shu Uemura-collectie een feit, want Karl heeft tussen het ontwerpen van helikopters, hotelinrichtingen, iPhonehoesjes en o-ja, de Chanel Haute Couture-collectie door, geen tijd te verliezen. De collectie zal vanaf november te verkrijgen zijn bij de Shu Uemura-beautyboetieks.

       
PS - Niet alleen Karl stort zich op maquillage. Ook de Kardashians krijgen een eigen make-uplijn. Kim, Kourtney en Khloe sloegen de handen ineen met Boldface Licensing Branding en komen met hun eigen make-uplijn getiteld Khroma Beauty. In de collectie o.a. valse wimpers, mascara en 'Kardazzle Compacts'. Ja, echt. Liefhebbers zullen vanaf december een retourtje Amerika moeten boeken om de collectie te scoren.

      
Karl Lagerfelds ‘rivaal’ Beth Ditto ging aan de slag voor make-uplabel MAC >