Een economische recessie en het gebruik van lipstick zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Tijdens elke kredietcrisis vliegen de stiften letterlijk de toonbanken over en worden de lippen rijkelijk voorzien van kleur.

Meerdere malen is er onderzoek gedaan naar de oorzaak van het zogenoemde Lipstick Effect.
Ieder onderzoek leidde tot dezelfde conclusie: vrouwen betalen een hoge rekening liever met een mooie lippenstift op de mond en een glitternagellak op de handen, omdat dat de boel in ieder geval nog een beetje opfleurt.

Gloednieuw: Chanel Bombay Express >

SUGAR DADDY
Volgens een nieuwe studie door professoren van vijf Amerikaanse universiteiten, heeft het beautygedrag in crisistijden een veel diepere betekenis. Uit die studie blijkt dat vrouwen tijdens de recessie hun lippen stiften om – hou je vast – een sugar daddy aan te trekken, zodat zij de huur voor je kunnen betalen. En aangezien er tijdens economisch slechte tijden minder mannen zijn die het geld laten rollen, zetten vrouwen alles op alles om een man met goed gevulde zakken aan de haak te slaan. Met de lippenstift als grootste wapen.


Budget-proof beauty-vermaak : het schuifspel Chanel Rouge Coco The Game >