Nu er achttien kaarsje worden uitgeblazen, is het weleens tijd voor een eigen reukwater. Dus voilà, modehuis Marni komt ein-de-lijk met een eigen parfum. De inspiratie voor het traditionele flesje van ‘t reukwater vond Consuelo Castiglioni, creatief directeur van Marni, twintig jaar geleden op een vlooienmark. Juist, toen al. Aan het uiterlijk van ‘t flesje werd natuurlijk wel een Marni-jasje toegevoegd, en dat wil in dit geval zeggen: polkadots. ‘I wanted a bottle that was kind of traditional, that is one that lasts over time, like the clothes we make, which last and you can still wear two or three years from now. It isn’t seasonal.’ Aldus Consuelo Castiglioni aan WWD

Hoe de geur dan gaat heten? Nou, gewoon Marni. Niet te ingewikkeld. Het parfum is een mix van kruidige houtachtige noten met een intense rozenolie en valt onder de paraplu van Estée Lauder Cos. Ink. De campagnefoto’s zijn geschoten door Nick Knight met topmodel Raquel Zimmerman in de hoofdrol. Een knallend reukwaterdebuut, als je het ons vraagt.

MARNI POP
Marni’s eerste parfum laat nog wel eventjes op zich wachten; pas in februari 2013 kun je ‘m achter je oren gaan spritzen. Maar, wachten wordt beloond: de geur komt namelijk uit in 65 ml., 120 ml., een bodylotion, shower gel, bodycream, parfum-deodorant en een purse spray, waar een zoete Marni knuffel pop bij is gestopt. Wil-je-hebben.

Hebben-hebben-hebben: de ietwat architectonische Marni Frame Bag-collectie >