De MAC-winkels schieten als paddestoelen uit de grond dit jaar. Het bedrijf heeft een nieuwe strategie, te weten world domination! En daar past deze flagship store helemaal bij. Ook staan Beijing, Shanghai, Londen en Rome op het programma, en moeten er voor het eind van het jaar zo’n zeventig nieuwe winkels openen in Europa, het Midden-Oosten en Afrika.

 
KATHEDRAAL VAN LICHT
Even terug naar de winkel zelf. James Gager, vice president en creatief directeur van MAC, beschrijft in een gesprek met WWD de winkel als een ‘kathedraal van licht’. En het is best te begrijpen waarom: het plafond is stijgend in een elliptische boog, de vloer is glimmend wit en er zijn futuristische elementen in de winkel te zien (zuilvormige LED displays en reflecterende zwarte glaspanelen). En het is niet zomaar licht, dankzij een vernuftig systeem heeft MAC Cosmetics het perfecte licht weten te creëren. Zo ziet je make-up er in de winkel hetzelfde uit als wanneer je op straat loopt. Wel zo fijn.

 
Ze zitten niet stil bij MAC: er wordt ook een lijn in samenwerking met Rihanna gelanceerd >

 
Net zoals de twee flagship stores in New York zal ook de winkel in Parijs vaak haar etalages omtoveren tot ware pracht. Ook zijn er meer grote plannen voor de winkel. Gager spreekt over het gebouw zelf als de perfecte locatie voor evenementen, zoals het hosten van gast DJ’s en feestjes voor opkomende designers. Dus mocht je in Parijs zijn binnenkort, hop even binnen op 78 Avenue des Champs-Elysées om te kijken of de kathedraal van licht je kan bekeren tot de MAC-religie.