'Een ode aan Italiaanse vrouwen en aan Rome,' dat moest de nieuwe geur worden, volgens president van Fendi Perfumes, Isabelle Gex. Een flinke opdracht, but they nailed it. En niet alleen met de rieker, ook met de bijbehorende campagnebeelden, geschoten zijn in de Trevi-fontein.  
 
LA DOLCE VITA
Wie kun je voor zo'n klus nu beter vragen dan de Frans-Italiaanse actrice Chiara Mastroianni, dochter van de acterende legendes Catherine Deneuve en Marcello Mastroianni – die overigens zelf ook nog in de Trevi-fontein heeft liggen ravotten in Federico Fellini's film La Dolce Vita. 'Jean-Baptiste [Mondino, fotograaf van de campagne, red.], die ik al lang ken, had meteen originele ideeën. En met al die campagnes tegenwoordig moesten we met iets origineels komen. Ik denk dat wat we hebben gedaan enorm cinematografisch is,' aldus Mastroianni aan WWD.
 
Maar waar ruik je dan naar als je L'Acquarosso opspritzt? Onder andere naar Siciliaanse mandarijn, bergamot uit Calabrië en pruim, die zijn toegevoegd als topnoten. En ook lantanabloemen, oranjebloesem, magnolia, rode ceder, muskus en Indonesische patchouli zijn in de nieuwe geur verwerkt. In september ligt het reukwater in de schappen, al vanaf € 58 voor 30 ml. Laten we hopen dat die veelbelovende commercial ons al iets eerder bereikt…
 
De klassieke bloemige geur, Flower by Kenzo, krijgt er een zusje bij; Flower in the air >