De make-upgoeroes bij Yves Saint Laurent kickstartten het unieke concept vandaag in het Londense warenhuis Selfridges en je kunt er natuurlijk donder op zeggen dat velen zullen volgen.

Hoe gaat het in zijn werk? De magie die een make-upartiest, in dit geval YSL’s Fred Letailleur, loslaat op een klant in zijn stoel, wordt gefilmd door de Google Glasses die hij draagt en na afloop als video direct gemaild naar de klants inbox. Zo zit je er dus letterlijk met je neus bovenop en kun je alle trucs die hij op jouw gezicht losliet tot in de finesses thuis kopiëren. Persoonlijker gaat een make-up tutorial niet worden.

Bij het filmpje ontvang je ook nog before en after-foto’s plus een lijst met producten en directe webshoplinks – smart – die voor de make-uplook werden gebruikt. Totale kosten voor die service: 30 Britse ponden (zo’n € 38), maar die worden ingewisseld zodra een klant een aankoop doet. De klant kan in de winkel overigens kiezen uit diverse make-uplooks (van een kantoor- tot partylook) en de make-upartiest legt tijdens het filmpje ook in spraak uit hoe en wat, al dan niet even inzoomend op cruciale momenten.

Het is nog niet bekend of de tutorials in de toekomst ook in, we noemen een Bijenkorf, zullen worden gegeven, maar YSL Google Glass-boekingen kunnen al worden gedaan via www.yslbeauty.co.uk.

Ook zien: het Google Glass-filmpje van Robert Pattinsons FKA twigs >