14 foods voor gezond haar

Wat je eet is niet alleen van invloed op je gezondheid en je lijf maar ook op de conditie van je haar. Daarom hebben we hieronder veertien foods, met een positief effect op je lokken, voor je op een rijtje gezet. Is je boodschappenlijstje voor vandaag meteen af…

Meest gelezen

1. Zalm
Eiwitten zijn essentieel voor het versterken van je haarvezels. En zalm bevat relatief veel eiwit. Ook is deze vis rijk aan omega-3 vetzuren en vitamine D, wat goed is voor je hoofdhuid.
 
2. Sardines
Ook sardines bevatten veel eiwitten, omega-3 en vitamine D. Mocht je geen zalm meer kunnen zien dan is dit een goede afwisseling.
 
3. Forel
En wil je nog meer keuze, dan kun je ook de forel toevoegen aan het rijtje gezonde vissen. Met dezelfde voordelen als zalm en sardines doet deze niet onder. Genoeg keuze dus.
 
4. Gevogelte
Net als vis bevat ook gevogelte veel eiwitten. Met daarbij nog zink, ijzer en vitamine B12. Deze bestandsdelen helpen je haar alle drie met groeien. En helpen haaruitval voorkomen.
 
5. Linzen
Linzen is een niet-dierlijke optie met veel eiwitten, ijzer, zink en biotine (een vitamine die goed is voor je huid en je haar). En daarom megageschikt voor zowel vegetariërs als veganisten.
 
6. Eieren
Het zal je niet verbazen dat ook eieren (pa-pa-pam) eiwitten bevatten. Daarnaast bevatten ze mineralen zoals ijzer, wat heel belangrijk is voor gezond haar. Een tekort aan ijzer is de grootse veroorzaker van haaruitval.

Advertisement - Continue Reading Below

7. Zoete aardappel
Zoete aardappel bevat bètacaroteen, een stof die je lichaam omzet in vitamine A. Deze vitamine is belangrijk voor de opbouw van je haarvaten. Het eten van zoete aardappel zorgt dus voor sterker haar vanaf de aanzet.
 
8. Wortelen
Net als zoete aardappel bevat wortel bètacaroteen. Als je geen fan bent van zoete aardappel is deze oranje groente een goed alternatief.
 
9. Abrikozen
Het zit hem in de kleur. Echt! Abrikozen bevatten net als de oranje voorgangers, zoete aardappel en wortel, bètacaroteen.
 
10. Bosbessen
De bloedvaten die naar je haarzakjes lopen halen veel kracht uit vitamine C. En laat dit fruit nou een heleboel vitamine C bevatten!
 
11. Spinazie
Spinazie wordt niet voor niets bestempeld als superfood. In deze groene bladgroente zit namelijk veel ijzer, veel bètacaroteen, veel vitamine C en een flinke dosis foliumzuur. Al deze voedingsstoffen zijn essentieel voor het versterken van je haarzakjes en de conditie van je hoofdhuid.
 
12. Boerenkool
Ook boerenkool hoort in het powerfood rijtje. Deze koolsoort bevat dezelfde essentiële voedingsstoffen als spinazie.
 
13. Broccoli
Deze groene groente is familie van de bloemkool. En kan net als spinazie en boerenkool worden toegevoegd aan het rijtje groentes voor gezonde haren.
 
14. Snijbiet
En dan tot slot de snijbiet. Deze bladgroente smaakt een beetje als spinazie en is een bron van vitamine C en ijzer. Dat maakt deze groente heel geschikt voor een gezonde haardos.
 
Zo, en dan nu naar de winkel.

Bron: Womenshealthmag.nl
 

Je kunt met eten niet alleen invloed uitoefenen op je haar, maar óók op je stofwisseling >

En dit is de reden dat je chocolade moet toevoegen aan je dieet >