Een paar weken geleden besloot vlogger en YouTube-ster, Stephanie Nicole, een reviewvideo online te plaatsen van Kylie Jenners Lip Kit. Dit deed ze voor een tweede keer, omdat Kylie de formule van haar inmiddels befaamde lipsticks had veranderd. Maar... hierdoor kwam schokkende informatie aan het licht.

In de video video, genaamd 'Take Two Review | Kylie Jenner's Lip Kit (Candy K)' verklaart Stephanie, de beautykenner die ze is, dat Kylies nieuwe Lip Kit-formule bijna identiek is aan die van de ColourPop Ultra Matte Liquid Lipsticks. Voorheen werkten de lipsticks van Kylie Jenner best wel uitdrogend voor je lippen, maar nadat fans hierover klaagden besloot de realityster ze te herlanceren.

instagramView full post on Instagram

Stephanie postte een vergelijking van de kleuren en ingrediënten, en wat bleek, het was allemaal precies gelijk! Kylies Lip Kit IS gewoon ColourPop.

Wat hier schokkend aan is? Welnu, de producten van ColourPop zijn een stuk goedkoper. Voor Kylies Lip Kit, waarbij je ook een lipliner krijgt, betaal je $29, en ColourPops Ultra Matte Liquid Lipstick gaat over de toonbank voor slechts $6. Wanneer je de bijbehorende liner wil kost je dat een extra $5. Ook de taxes en verzendkosten liggen bij ColourPop een stuk lager.

Stephanie laat weten dat ze Kylies Lip Kit echt heel fijn vindt omdat de boel zo lang blijft zitten, maar niet wil dat ze haar fans voor de gek blijft houden:

'I'm just trying to show you guys how frivolous it is to spend your money on the exact same thing you could get elsewhere cheaper.'

Het verhaal heeft nu een staartje gekregen, want de mensen achter ColourPop hebben aan Refinery29 bevestigd dat Kylies Lip Kit inderdaad door hun wordt geproduceerd. De twee vallen allebei onder moederbedrijf Seed Beauty en worden dus in dezelfde fabriek gemaakt. Kylie hintte hier zelf ook al op via Instagram, maar hield vol dat het niet dezelfde producten zijn (ja ja...):

Doe jezelf en je portemonnee dus een lol en trap er niet. Kylie Jenner heeft haar Lip Kit enorm slim in de markt gezet en daarvoor applaudisseren we, maar het is belachelijk om voor hetzelfde product veel meer geld te vragen van je vaak toch jonge fans.