'Slice masks' zijn de nieuwste Koreaanse gezichtsmaskertrend op Instagram

Fruitig, bloemig én kleurrijk.

Waar zouden we toch zijn zonder Koreaanse skincare? De innovatieve beautyindustrie van het Aziatische land trakteerde ons de afgelopen jaren op verschillende vernieuwende producten, zoals de ondertussen vertrouwde BB-crèmes en populaire sheetmasks (meer hierover lees je in het juninummer van ELLE dat nu in de winkel ligt).

De nieuwste skincaretrend die overgewaaid komt vanuit het Oosten zijn slice masks – kleine, ronde versies van gewone sheetmasks die zo gemaakt worden dat ze lijken op schijfjes komkommer, citroen, watermeloen, ananas, tomaat (we kunnen zo nog even blijven doorgaan want er bestaan tientallen variaties op deze minimaskers).

Advertisement - Continue Reading Below

Het merk dat momenteel Instagram verovert met slice masks is Kocostar. In hun verpakking zitten twaalf losse schijfjes die je op je hele gezicht of nek kunt aanbrengen of kunt gebruiken als plaatselijke behandeling. De verschillende maskers hebben allemaal een ander doel (de citroenvariant laat je gezicht stralen terwijl de watermeloenversie je gezicht hydrateert) en zijn dus ideaal voor multimasking.

Meest gelezen

The show is just started💖 #Italy #Bologna #Cosmoprof Come and see us!! #KOCOSTAR (30Hall / G2H)

A post shared by KOCOSTAR_Global Official (@kocostar) on

Helemaal verkocht aan het idee? De slice masks zijn voor € 5,41 verkrijgbaar bij Asos.

Wist je niet: deze 10 dingen zijn niet best voor je huid >