Als je de afgelopen tijd beautyvideo's hebt bekeken op Instagram of YouTube dan heb je zéker de gekke handeling voorbij zien komen die haast iedere beautyvlogger nu aan het begin van een tutorial lijkt te doen.

Men neme een felroze olie en druppelt die over het gezicht. (Vaak, niet heel origineel, doen de vloggers dan net alsof ze huilen, want: grappig?).

instagramView full post on Instagram

Maar, belangrijkere vraag: wat mag dit 'magische' middeltje dan wel niet zijn? Welnu, we deden wat research en het gaat om het gezichtsserum van Farsali, een indie merk dat plots wereldfaam geniet door grote beautyvloggers als Huda Kattan die het in hun Instagramtutorials gebruikten.

Zie nu: bijna iedere zichzelf respecterende beautyvlogger en -liefhebber heeft de roze olie in de 'kit'. Zo snel kan het gaan:

Violet, Product, Purple, Beauty, Skin, Water, Liquid, Fluid, Magenta, Skin care, pinterest
Courtesy of Brands

Het precieze product van Farsali dat viral gaat is de Farsali Unicorn Essence (ook wel 'unicorn tears' gedoopt op Instagram). Het is een glinsterend roze serum op waterbasis, dat bomvol vitamine C en extracten van bessenextracten – zoals gojibessen, blauwe bessen en açaíbessen – zit.

Het tweede product van Farsali dat viral gaat is de Farsali Rose Gold Elixir, een lichtgewicht olie die de huid moet oplichten en verrijkt is met vitamine C, vitamine A, hydraterend linolzuur en, het belangrijkste, gouden vlokjes. Want: hállo shimmer!

Wanneer je de olie op smeert heb je na afloop blijkbaar een superzachte, glanzende huid die haast gefotoshopt lijkt:

Product, Skin, Beauty, Water, Skin care, camomile, Liquid, Fluid, Bottle, pinterest
Courtesy of Brands

Waarom juist deze producten ineens zo populair zijn? Blijkbaar werken ze enorm goed onder foundation en make-up (essentieel voor beautyvloggers die full-make-uptutorials doen) en zijn ze de perfecte aanvulling voor je normale beautyroutine. Je kunt je dagelijkse producten er namelijk makkelijk over layeren, omdat de oliën zo licht zijn.

Het proberen waard.

Van: Marie Claire US