DANDY: FANTASTIC MAN
Het dandy Nederlandse tijdschrift Fantastic Man sloeg de handen ineen met Byredo parfums voor een eigen geur: Fantastic Man. Een eau de cologne met bergamot, steranijs, kardemon, geranium, wierrook, mos en patchouli. Detail: tijdens de lancering in het Parijse warenhuis Colette konden bezoekers de geur ontdekken door te snuffelen aan mannelijke modellen.

FRIS: HYPNÔSE HOMME COLOGNE

Ook geïnspireerd op de klassieke eau de cologne: Lancôme Hypnôse Homme Cologne ( € 63, 94). Een nieuwe, frisse variant op de Hypnôse Homme uit 2007 met citrusfruit in de hoofdrol. Lancering in mei.

KRACHTIG: ADVENTURE AMAZONIA

Met de ongetemde natuur van de Amazone in het achterhoofd creëerde Davidoff de Adventure Amazonia ( € 56), een robuuste variatie op de originele Davidoff Adventure. Met noten theebladeren, palmboombladeren en cederhout.

SPEELS: STRICTLY PRIVATE
Ook Baldessarini heeft een nieuwe, Strictly Private (€ 50), met aan de ene kant warme, mannelijke elementen (basilicum, dennen en bergamot bijvoorbeeld), maar ook verassende 'zachtere' als rozen, vanille en crème brulée.

NIET SPUITEN: ALLURE HOMME EDITION BLANCHE

Is hij geen fan van parfums? Smokkel dan wat anders prettigs de badkamer in. Chanel breidt de Allure Homme Edition Blanche (een goddelijke, luxueuze geur met noten van o.a citroen, bergamot, cedar, tonka boon, witte musk en gember) uit met een anti-shine moisturizing after shave ( € 43) en deo stick (€ 25).