Niet omdat het slecht gaat met het Italiaanse merk. Integendeel. Neen, een verjongingskuur is de bedoeling. Immers, als de 25-plussers al binnen zijn, waarom dan niet ook de nét-twintigers tot je clientèle rekenen.

DREE HEMINGWAY
Daarom vroeg Ferragamo het 22-jarige model Dree Hemingway (ja ja, achterkleinkind van de bekende schrijver Ernest Hemingway) model te staan voor de nieuwe Eau de Toilette.

De Amerikaanse Dree schijnt zelf groot fan van Ferragamo te zijn. Het prachtige persverhaal vertelt dat ze per sé een paar fameuze zilveren oxford-schoenen van het merk wilde hebben.

Wat wil: het vintage schoentje was praktisch onvindbaar. Dree spotte ein-de-lijk een paar, maar, och erm, ze waren twee maten te klein. Toch heeft ze de schoenen gekocht! Onnodig te melden hoe trots ze is om het gezicht van het Italiaanse merk te zijn…

Goed, nog meer positiviteit. Ook de voorzitter van Ferragamo, Ferruccio Ferragamo, is in zijn nopjes met Dree.De geur is volgens hem net zo lief, natuurlijk en fris als zij. Hoe ruikt dat dan? Zoet, met een zwaardere ondertoon. Ingrediënten als peer, lotusbloem en pioen met een toefje zachte muskus, cederhout en patchoeli. Klinkt zalig, dat dan weer wel.

Attimo ligt vanaf eind september in de winkel.

Eau de Parfum: 30 ml: € 47,00 - 50 ml: € 69,00 - 100 ml: € 94

Bodylotion: € 34,00
Douchegel: € 29,00

Meer zomergeuren? ELLE.nl zet ze allemaal op een rij >