De professionele (haarverzorgings)tak van beautygigant L'Oréal gaat voor haar nieuwste campagne eens niet voor een (minder bekend) model, maar trekt actrice slash regisseuse Kirsten Dunst voor de camera. Kunt u zich afvragen waarom. Welnu, dat weet Anne-Laure Lecerf, managing director van het bedrijf, haafijn uit te leggen. Naast de 'tijdloze schoonheid' van Kirsten, prijst ze de actrice om haar 'sterke persoonlijkheid': 'Ze maakt haar eigen keuzes, is enorm professioneel en perfectionistisch. Kirsten is één van de meest getalenteerde actrices die ik ooit heb ontmoet.' Zo meldt WWD. Andere reden is, zo denken wij, goede timing: na een (redelijk) rustige periode komen er dit jaar een weer aantal films uit met Kirsten in de hoofdrol.

Terug naar Kirstens bijbaantje. Haar eervolle taak: ervoor zorgen dat wij dit jaar naar de kapper hollen voor Wild Stylers van de Tecni.Art-lijn, Beach Waves en Absolut Repair Lipidium. En als we de campagneplaat zo bekijken, doet ze haar werk verdikkemies goed. Dat haar WIL je!

L'Oréal Professionnel is overigens niet het eerste 'kapperslabel' dat het over een andere boeg gooit. Kérastase zette Kate Moss vorig jaar met wufte coupe op haar campagneposters.

Dit zijn ze: de 10 beste celebrity beautylooks van 2013 >