Inès’ modellencarrière begon al op haar zeventiende en nam daarna een enorme vlucht. Van shows voor Thierry Mugler, Kenzo, Jean Paul Gaultier en Christian Lacroix tot gezicht voor Chanel-campagnes. De la Fressange draaide er haar hand niet voor om.


MULTITALENT
In 1991 richtte ze haar eigen, gelijknamige, merk op en onlangs lanceerde ze de cultguide Parisian Chic, waarin zij haar geheime Parijse adresjes deelt, evenals schoonheidsrecepten en andere tips om dezelfde tijdloze, chique uitstraling te creëren die door de jaren heen haar handelsmerk werd.

Kate Moss in de commercial voor Dior Addict Lipstick al gespot? >

Inès mag zich namelijk inmiddels al een vijftigplusser noemen, maar ter ere van haar vijftigste verjaardag sierde ze nog de cover van de Franse ELLE alsof haar teller nooit de twintig jaar passeerde. Reden genoeg dus voor L’Oréal Paris om deze muze van Karl Lagerfeld naast o.a. Jennifer Lopez, Beyoncé Knowles, Rachel Weisz, Gwen Stefani en Freida Pinto in de L’Oréal-familie op te nemen.

JE NE SAIS QUOI

‘Ze is een talentvol model, fantastische moeder van twee dochters en een populair designer’, aldus Cyril Chapuy, Global Brand President van L’Oréal Paris. ‘Inès bezit een soort goddelijke sierlijkheid, een tijdloze uitstraling. Ik ben dan ook zeer verheugd dat zij haar je ne sais quoi-aura aan ons merk verbindt.’

Weten welke meesterlijke make-up de zomer van 2011 ons te bieden heeft? >