Zoals modehuizen creatief directeurs hebben, hebben make-uphuizen dat ook. Lancôme heeft net een nieuwe aangenomen: Lisa Eldridge, een bekende in de business die al een behoorlijke staat van dienst heeft. Ze adviseerde voorheen merken als Shiseido en No. 7 en werkte met Prada, Chloé en Donna Karan.

Françoise Lehmann, general manager bij Lancôme, weet dan ook al duidelijk aan te geven wat de richting zal zijn die Lancôme onder Eldridge op zal gaan. Zo wil Lehmann met Eldridge van make-up een ‘source of liberation, rather than constraint’ maken en zal ze met tutorials uitleggen hoe make-up nu echt te gebruiken.

Lehmann aan WWD: ‘Lisa is niet geïnteresseerd in gedateerde beautyvoorschriften, maar ze volgt wel graag drie regels: kies tussen ogen of lippen, een goede teint is essentieel, en kies producten die iets doen met de teint van je huid alleen na ze geprobeerd te hebben in daglicht’

Ondertussen wordt er door Lancôme ook nog eens een splinternieuw make-up-atelier gebouwd in Parijs. Lisa Eldridge is er dan ook kort over: ‘Ik kan niet wachten om nieuwe collecties, kleuren en producten te bedenken, net als dat ik niet kan wachten met de online content die we voor ieder in petto hebben. Dit is een spannend, nieuw avontuur.’

We zijn benieuwd. Lisa Eldridge zelf heeft al een goedlopend YouTube-kanaal, waarop ze al een tijdje voor een groot publiek zonder te veel poespas verschillende looks uitlegt. Een voorproefje.

youtubeView full post on Youtube

Dít is Chanels nieuwste aanwinst >