Modern Muse gaat de nieuwe Estée Lauder-telg heten. Bij het creëren van de geur is teruggeblikt op het erfgoed van het eigen merk. Toen Estée Lauder herself haar eerste eigen parfum Youth Dew in 1953 lanceerde, gaf ze vrouwen de nodige support om hun eigen parfum te kopen. Modern Muse doet dat ook, maar dan op een hele eigen manier.

 
IN DE HOOFDROL
Jane Hertzmark Hudis, internationaal president van het merk, verklaarde aan WWD dat het parfum vrouwen moet helpen om de ster in hun eigen leven te zijn. 'Modern Muse vertegenwoordigt wat het tegenwoordig betekent om onafhankelijk en zelfverzekerd te zijn op je eigen manier en met je eigen stijl.' Wat de geur van zelfvertrouwen is, volgens de beautygigant? Jasmijn en hout vormen het hart van de rieker, aangevuld door exotische mandarijn, tuberoos, lelie en kamperfoelienectar.

 
MUSE ALS MUZE
En wie kunnen ze beter vragen als muze voor de geur dan iemand die het al in haar naam heeft staan? Juist, Arizona Muse. Met haar marineblauwe jurk met acht strikken moet ze de negen muzes uit de Griekse mythologie representeren. Een prima plaatje, nietwaar?

 
Het is nog even wachten, de rieker, bodylotion en douchegel komen pas in het najaar van 2014 uit.

 
Ook Rochas bracht eerder deze week een nieuwe geur uit >