Revlon ♥ Marchesa, en dat mag de wereld weten. Het beautybedrijf lanceert een drietal collecties beautyproducten geïnspireerd op catwalkcreaties van het rodeloperjurkenlabel (galgje, anyone?). Te beginnen met 3D nagelstrips. Acht sets met nageldecoraties in prints die rechtstreeks van baljurken uit Marchesa-collecties komen.

Later volgen nog Marchesa-geïnspireerde nagellak, lip- en oogproducten en beauty tools, waarover helaas nog niets wordt losgelaten (wimperkrullers? Kwasten?). De Revlon by Marchesa 3D Jewel Appliqués zullen pas dit najaar in de schappen liggen, te beginnen met de UK, gevolgd door de Verenigde Staten en Canada. Of en wanneer de rest van Europa op het menu staat is nog niet bekend.

MODE BEAUTY
Bij Revlon hebben ze de smaak in ieder geval wel te pakken. ‘Ik heb het gevoel dat we in de hoek van kruisbestuivingen tussen mode en beauty precies zitten waar we altijd al hoorden,’ vertelt hoofd marketing Julia Goldin. ‘Dit is onderdeel van het DNA van het merk en iets wat we zeker zullen gaan voortzetten.’ Georgina Chapman, co-founder en designer van Marchesa, voegt toe: ‘Revlons wereldwijde bereik maakt het mogelijk een klein beetje Marchesa aan vrouwen over de hele wereld te geven.'

Saillant detail: Revlon zal ook bij de aankomende catwalkshows van Marchesa backstage de modellen in de maquillage zetten, wat artistiek directeur Gucci Westman ook voor de afgelopen bridal- en herfstshows van het label al deed.

Alle zomer 2013-nagellaktrends op een rij >