Marc Jacobs is niet de enige Amerikaanse designer die deze zomer zijn eerste maquillagelijn in de markt zette. Ook youngster Jason Wu begeeft zich, zoals we al eerder aankondigden, op beautyterrein met een eigen make-upcollectie. Waar Jacobs aanpapte met Sephora, ging Wu in zee met Lancôme. En tada, vandaag bereikten alle packshots ons beeldscherm.

'Gorgeous, girly and streamlined,' zo bestempelde de beautypers de collectie tijdens de officiële lancering. Eigenlijk net als Wu’s kledingontwerpen. ‘Ik denk dat deze make-up in het oog zal springen in het beautyschap, want ik denk niet dat iemand anders grijs in zijn collecties gebruikt op dit moment,’ liet de designer aan WWD weten. En: ‘Ik denk dat de verpakking net zo speciaal is als de inhoud.’

GRIJS IS HET NIEUWE ZWART

Wat die inhoud dan inhoudt? Zoals al aangekondigd veel oogschaduw (in paletten met grijs en blauw als hoofdkleur, maar ook los grijs samengeperst poeder), navykleurige mascara, zwarte eyeliner, drie lipsticks en drie nagellakken. Prijzen lopen uiteen van € 12 voor een nagellak tot zo’n € 37 voor een oogschaduwpalet.

 
Fan? Je eigen Jason Wu voor Lancôme-item scoor je vanaf september bij Nordstrom of Bergdorf Goodman. En jawel: Nordstrom verscheept naar Nederland. En wist u dat er al een tweede collabo op stapel staat? Wordt vervolgd dus.

Marc Jacobs opende ook maar meteen een eigen beautywinkel in New York >