Sla die tent maar alvast op. Volgende week, op 1 september stipt, ligt de nieuwste geur van Karl Lagerfeld in de schappen. Kaiser Karl doopte zijn nieuwste reukwater Karleidoscope – hoe briljant – en de kokervormige fles met spiegelende achterkant doet dan ook denken aan een heuse, juist ja, caleidoscoop.

BIANCA BALTI
Als fonkelnieuw boegbeeld charterde Karl de Italiaanse Bianca Balti – wie al liep voor Givenchy, Marc Jacobs, Alexander McQueen e.v.a. – die naar het schijnt de nieuwe muze van de modekeizer is. Zo fotografeerde Karl Balti vorig jaar voor de Pirelli-kalender en liep ze eerder al op de befaamde Chanel-catwalk.

Zien! Karl Lagerfeld ging ook voor warenhuis Macy’s aan de slag >

Niet geheel toevallig dus dat Karls nieuwste odeur gebaseerd is op la muse. ‘Karleidoscope omhult niet alleen de diversiteit van een muze, maar het laat de aura van iedere individuele vrouw zien,’ filosofeert Karl in een officiële persaankondiging. Volgens de Chanel-ontwerper is Karleidoscope verder ‘nobel, gepassioneerd en brutaal’. Wat kortweg betekent dat er noten van violet, fresia, patchoeli en tonkabonen (een zwarte boon uit Zuid-Amerika die ruikt naar vanille, amandelen, kaneel en kruidnagel) in zitten. Jum!

Karleidoscope van Karl Lagefeld (30 en 60 ml) ligt vanaf 1 september in de parfumeriewinkels.