Het in 2004 opgerichte modelabel Marchesa is voornamelijk besteed aan celebs: Hollywood-actrices als Blake Lively, Kate Hudson en Penélope Cruz gaan geregeld in een Marchesa-robe over de rode loper. Eerder maakte het modehuis al een uitstapje op de beautymarkt en nu ziet ook haar eerste eigen parfum het levenslicht.

Blake Lively is het gezicht van Gucci's nieuwste parfum >

IN ‘T KORT
‘Avondkleding roept emotie op, de geur doet hetzelfde,’ aldus co-founders Georgia Chapman en Keren Craig tegen WWD. En ook voor het ontwerp van het flesje werd vastgehouden aan de Marchesa-look. De flacon is versierd met signature kristallen zoals we die ook op de clutches van het modehuis veelvuldig tegenkomen. Moet een mooi campagnekiekje van te schieten zijn, zou je denken. Die schone taak was weggelegd voor topfotograaf Patrick Demarchelier, maar het eindresultaat is helaas nog niet vrijgegeven.

DE GEUR
Voor het ontwikkelen van het parfum riep Marchesa de hulp in van neus Annie Buzantian. Zij gebruikte voor de rieker ingrediënten als iris, fresia, gedroogde muskus en ambrox en in ’t hart noten van ’s nachts bloeiende jasmijn.

Parfum d’Extase is vanaf september te koop voor $60 (30ml) of $85 (50 ml) bij Sephora in de VS. De datum voor Europa is nog onbekend.

Ook leuk: Daphne Groeneveld in een filmpje voor Dior Addict >