Een ei hoort erbij
Om alvast een beetje in de paastemming te komen! Het ei mag weer. Sterker nog, eieren zijn het nieuwe superfood!
Dit blijkt uit een studie van de Manchester Metropolitan University. Het onderzoek toont aan dat eieren een belangrijke bron zijn voor, je raadt het al, eiwitten én belangrijke vitamines (D & B12).
Een ei per dag levert een groot deel van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid vitamine D. Bovendien bevat een ei slechts 80 caloriën en is daardoor ook nog eens een prima ontbijt voor wie aan de lijn doet.
M'n cholesterol..., zul je misschien denken. Ook dat blijkt een fabel. Een recent onderzoek van de Universiteit van Surrey toonde aan dat na een 12-wekenlang-2-eieren-per-dag-dieet geen verhoogd cholesterolgehalte gevonden werd.
Hah! Begin de dag, tik een eitje.
Alvast op zoek naar het perfecte paasontbijt? Kijk hier hoe je een ei pocheert >







