Hotspot: Hutspot

Vier jonge mannen met smaak vulden 800 m2 aan winkelruimte met alle ingrediënten waar ze zelf blij van worden. Kleding, schoenen, meubels, boeken. Het resultaat: Hutspot. En alles is te koop.

Nick van Aalst, Reinier Bernaert, Pieter Jongens en Nils van der Feltz zijn tussen de 23 en 26 jaar oud en weten wat mooi is. Samen namen ze het initiatief tot Hutspot, dat begon als pop-up store op allerlei verschillende locaties, maar nu een heus en steady onderkomen gevonden heeft op de Van Woustraat. De selectiecriteria voor de collectie zijn simpel: ‘We moeten het met zijn vieren cool vinden, anders komt het niet in de winkel,’ aldus Pieter. Laarzen van Mexicana, kunstwerken van De Grote 8, vintage meubelen van Six and Sons, accessoires van Keet Styling, kleding van First of August en de cupcakes van Cupcakes Heaven kwamen wel door de ballotagecommissie. In totaal krijgen zo’n vijftig labels – veelal van jonge ondernemers – een podium bij Hutspot.

Advertisement - Continue Reading Below

 

Beneden is het winkelen geblazen, boven is het Hutspot-café waar heerlijke broodjes en koffies geserveerd worden, én een galerie met affordable art geselecteerd door Pup Concepts. Een ware huts, eh, hotspot.

 

Meer info: www.hutspotamsterdam.com en www.pupconcepts.com.

 

Lees ook: ELLE Decoration's favoriete modeadressen in Amsterdam >