In gesprek met de nieuwe 'strategic creative director' van Leolux

Edward van Vliet.

Even voorstellen: dit is de nieuwe strategic creative director van Leolux, genaamd Edward van Vliet. Het Venlose bedrijf, dat regelmatig samenwerkt met internationale ontwerpers voor haar collecties van hoogwaardige designmeubelen, sloeg hiermee een nieuwe weg in.

Edward van Vliet heeft veel ervaring als art director en een unieke kijk op design. Tijdens zijn presentatie vorig jaar, op Palazzo Turati in Milaan, werd Edward van Vliet benaderd door Gisella Groenewoud, art director van Leolux. Zo is deze bijzondere samenwerking tot stand gekomen.

Advertisement - Continue Reading Below

Zijn visie voor de toekomst van Leolux heeft hij uitgewerkt in vier belevingswerelden binnen de nieuwe collectie. Wij gingen bij hem langs in zijn studio en spraken het creatieve brein hierover.

More From Interieur Nieuws
20 articles
Binnenkijker: Minimal in Manhattan
Binnenkijker: Minimalistische loft in Manhattan
Ragamuf laat je zitten met een goed gevoel
RAGAMUF laat je zitten met een goed gevoel
Pantone brengt eerbetoon aan Prince met Love Symbol #2
Prince geëerd met eigen kleur paars
Designliefhebbers opgelet! Dit is je laatste kans voor deze expo's
Laatste kans voor deze 5 topexposities
Kate Moss ontwierp eigen behang samen met De Gournay
Dit legendarische model ontwierp haar eigen behang

De nieuwe collectie zal onder andere bestaan uit plaids, kussens, karpetten, poefen in verschillende groottes en tafeltjes. Tijdens IMM Keulen 2017 werden de eerste ontwerpen uit de collectie in samenwerking met Van Vliet gepresenteerd. Wil je dit nog in hoogst eigen persoon zien? Haast je, de beurs duurt nog tot en met 22 januari – morgen dus.

Binnenkijken in la casa van architectenkoppel Anna en Eugeni Bach >