Het Italiaanse Bottega Veneta heeft namelijk een voorliefde voor fotografie. ‘Wij (Bottega Veneta) hebben door de jaren heen met ontzettend veel bijzondere fotografen samengewerkt (waaronder Steven Meisel, Nan Goldin en Robert Polidori). Ook hebben we jonge en opkomende kunstenaars vanuit de hele wereld altijd gesteund’, laat de creative director van het label, Tomas Maier, weten aan WWD. ‘‘We hopen dat de competitie de carrières van al die veelbelovende talenten kan helpen.’

       
Zien! De winter 2011/2012-campagne van Bottega Veneta? >

       
En dus roept de creative director ieder fotografietalent op om achter zijn camera te kruipen en mee te doen aan de (vanaf heden jaarlijkse) fotowedstrijd genaamd New Exposure die zij samen met Red Digital Cinema Camera Co organiseren. De prijs: naast eeuwige roem gaat de winnaar er van door met een kleine € 7500, een Red Epix-C camerapakket, een jaar lang mentoraat door Management Artistic photo agency én de mogelijkheid om voor Bottega Veneta te schieten.

   
Wie er met die prachtprijs vandoor gaat bepaalt de jury, bestaande uit o.a. Tomas Maier zelf, artiesten Ross Bleckner en Jack Pierson fotografie director van de Amerikaanse Vogue Ivan Shaw en fotograaf Stewart Shining.

     
Hou voor inschrijfdetails de website nauwlettend in de smiezen: world.bottegaveneta.com. Ondertussen kun je alvast flink wat testshots schieten.

       
Voor een knap staaltje straatfotografie kijk je de kunst af bij een van de meesters op dat gebied: Bill Cunningham