Je haat ze of je houdt van ze, de Kardashians. Ik val - tot grote ergenis van mijn lief - in die laatste categorie. Afgelopen weekend had ik het er nog over met collega/vriendin I., hoé slim die familie het heeft aangepakt en dat Kris (Jenner, niet Humphries) eigenlijk gewoon heel leuk is. Maar zeg dit soort dingen tegen de foute personen, en je krijgt een bak sh*t over je heen.

Ik hoef je niet te vertellen dat de Kardashians/Jenners nogal wat haatgevoelens bij velen opwekken, maar ik bewonder ze. En dan met name Kim. Want kom op, die sekstape is inmiddels zóveel jaar geleden, als ze daardoor echt alleen beroemd zou zijn geworden, was ze nu allang weer vergeten (ja, ik kijk naar jou Paris Hilton). Maar nee. Ze wist van haar naam een merk te maken. Het bekendste merk ter wereld.

Midden 2014 was daar de ultieme kers op de taart, en kwam Kim met haar app/game: Kim Kardashian Hollywood. En mensen, wat was dit een briljante zet. In het spel is eigenlijk het enige doel om, jawel, zo beroemd mogelijk te worden en te belanden op de 'A list'. En het bleek een schot in de roos. Al snel werd er rond de 80 miljoen(!) dollar binnengehengeld met het spel en celebrities als Katy Perry probeerden, tevergeefs, in Kims voetsporen te treden.

Het werd dus tijd dat Forbes - hét beroemdste zakenblad - Kim Kardashian eindelijk eens op de cover zette. En dat is nu gebeurd:

Hairstyle, Sleeve, Human body, Publication, Black hair, Font, Long hair, Magazine, Advertising, Brown hair,

In het tijdschrift vertelt Kim dat het man Kanye West was die haar aanspoorde om de game te gaan doen:

'I loved videogames, growing up. I remember I asked Kanye, ‘Should I do this?’ He was like, ‘Yes!’ That’s how he got into music, because he wanted to do music for videogames and wanted to create videogames.” But Kardashian was still cautious: “I was like, ‘I wonder if people are really going to… mimic my life."'

Inmiddels is Kim Kardashian: Hollywood meer dan 45 miljoen keer gedownload, en heeft het zo'n $160 miljoen winst opgeleverd, waarvan Kim een 'schamele' $45 miljoen opstreek. Dit jaar verdiende ze al een whopping $51 miljoen, waarvan 40 procent uit de app komt. Geen wonder dus dat ze zich de komende jaren hierop wil gaan storten:

'I became really intrigued with the tech world. I started spending a lot of time in San Francisco. I realized this is really going to be the next cycle of my career and this is what I want to focus on.'

Daarnaast houdt Kim de trends op tech-gebied nauw in de gaten, en verklaart ze de 'grote computer' dood:

'I love my big computer, but I can’t even tell you the last time I sat in front of it. I’m always on my phone.'

Mobiel is de toekomst dus, voor wie dat nog niet doorhad.

Het grote verdienmodel van Kims game is het feit dat je in het spel wordt verleid om allerlei dingen, zoals extra kleding voor hun karakter, te kopen. Wanneer de realityster weet dat ze ergens een bepaalde outfit gaat dragen, stuurt ze al van te voren een foto naar haar developers, die het dan razendsnel aan het spel toevoegen. Zo is ze enorm up to date en dat stimuleert fans tot aankoop. Kortom: Kim loopt op tech-gebied vér voor op haar mede-celebrities:

'When people looked at me in a way like, 'Why is she stepping into the tech world? That's not her territory! Stick to reality TV!' I was like, 'No' This is fun for me. Now I'm coming up with Kimojis and the app and all these other ideas. I don't see myself stopping.'

Voor wie dus nog steeds beweert dat Kim Kardashian beroemd is om niets, think again. Het officiële tegenbewijs is nu hier:

instagramView full post on Instagram