Miley Cyrus’ Happy Hippie Foundation – je weet wel, Mileys’ stichting waarmee ze dakloze of kwetsbare jongeren helpt – is een campagne rijker die de bovendien aardig de headlines weet te halen. Samen met Instagram riep ze InstaPride in het leven, een instagramcampagne die jonge transgenders viert én een platform biedt om hun verhaal met de wereld te delen.

De portretten van de jongeren dienen als voorbeeld voor anderen die worstelen met hun identiteit en om aandacht te vragen voor gendergelijkheid.

‘People are not living their lives because people are telling them what to be … I can stand on a stage with my t-- out,’ verduidelijkt Miley haar punt aan Time. ‘It's so unfair that I'm allowed to be like this and there are two men that can't get married in f------ Nashville right now.’

Bij de lancering van InstaPride staat de 19-jarige filmstudent Leo Sheng centraal, die speciaal voor de campagne zijn transformatie van vrouw naar man documenteerde.

instagramView full post on Instagram

 
De reden waarom alles zo, uhm, kanariegeel is? Om blijheid uit te stralen. En omdat geel geen kleur is die wordt gelinkt aan een bepaalde sekse of geaardheid, aldus de zangeres, die zelf in een knalgele jumpsuit te zien is op de foto’s.  

InstaPride zal twee weken lang op Instagram lopen en is een vervolg op het succes van Mileys eerdere samenwerking met moederbedrijf Facebook, waarbij ze samen met vrienden (Ariana Grande!) covers van oude liedjes performde in haar achtertuin.

Sneak peek! De eerste beelden van Caitlyn Jenners docuserie >

Transgendermodel Andreja Pejic schrijft geschiedenis in de beautywereld >