De eerste veranderingen voor het museum zijn namelijk al rond. Zo is MoMA vanaf 1 mei zeven dagen per week open, in plaats van zes. Ook neemt Uniqlo het welbekende Free Friday Night over, waarbij – heel logisch – het publiek elke vrijdagavond gratis het museum in kan. De kick-off staat gepland voor 3 mei, waarbij de eerste duizend bezoekers ook nog eens een fijne tote bag mee naar huis krijgen.

 
EEN GROTER PUBLIEK
Beide partijen zijn in hun nopjes over de samenwerking, zo meldden ze aan PR Newswire. 'MoMA is mijn favoriete museum ter wereld,' vertelt Tadashi Yanai, CEO van Fast Retailing (waar Uniqlo onder valt). 'Ik hoop dat we samen kunnen groeien en dat het sponsorschap van Uniqlo meer mensen op de wereld kan bereiken om zo'n leading internationaal museum te bezoeken.' Ook MoMA-directeur Glenn D. Lowry ziet dat wel zitten. 'Als grote zakelijke partner speelt Uniqlo een essentiële rol in het helpen van het museum om de beste moderne kunst onder de aandacht van ons nationale en internationale publiek te brengen.'

 
De samenwerking is geen grote shock, het museum en de Japanse moderetailer werkten al eerder samen. Uniqlo sponsorde de tentoonstelling Tokyo 1955-1970, A new Avant-Garde die in 2012 in het Museum of Modern Arts te bewonderen was.
 
Mocht je binnenkort de grote plas oversteken richting New York, ga dan vooral ook even bij het museum langs. Exposities die er nu te bewonderen zijn vind je op de website van het MoMA.

 
Zien: foto's van de expositie Taken By Storm >