Samsung, dat eerder dit jaar haar gloednieuwe Samsung Galaxy S6 en S6 edge lanceerde, merkte dat de Gold Platinum-editie van deze smartphones, in tegenstelling tot de groene, blauwe, zwarte en witte, het meest wordt verkocht. Sterker nog: één op de vier consumenten schafte zo’n gouden telefoontje aan. En daar wilde Samsung het fijne van weten. Wat blijkt?

Psychologen duiden dit als symbool van de oplevende economie. ‘Het gaat economisch beter. Met z’n allen durven we te hopen op een betere toekomst en instinctief kiezen we dan voor goud,’ aldus lifestylepsycholoog Donna Dawson. ‘De kleur goud staat voor rijkdom, overdaad, idealisme, optimisme en wijsheid. Nadat we jaren de buikriem hebben moeten aantrekken, durven we nu met z’n allen te hopen op een betere toekomst en instinctief kiezen we dan voor goud.’

Rijkdom dus. Maar er is meer. Dawson: ‘Goud schittert als de zon en evolutionair gezien hebben we de zon nodig om te overleven. Daarom houden mensen van de kleur.’ A-ha!

De Galaxy S6 en de Galaxy S6 edge in Gold Platinum (én natuurlijk in de andere genoemde kleuren) zijn beschikbaar vanaf € 699 (S6) en € 849 (S6 edge).

De battle is on! Wie van deze Nederlandse stylebloggers moet volgens jou de Next Influencer Award winnen? >

Dít instagramfilter levert de meeste likes op >