Dit Instagramaccount kreeg in no time tienduizenden volgers maar had een verborgen boodschap

De ​picture perfect​-momenten hadden een donkere boodschap.

Meest gelezen

Louise Delage leek een prachtig leven te leiden. De 25-jarige Parisienne deelde foto's van etentjes met vrienden, feestjes op bijzondere plekken, loungedagen op grote jachten en alles zag er even schattig of knap uit. Ze bleek ook totaal fake te zijn: Delage is bedacht door een marketing agency, dat de taak kreeg een belangrijke boodschap over verslaving de wereld in te sturen.

Metro meldt dat het om de agency BETC gaat, dat van Addict Aide de opdracht kreeg ons bewust te maken van hoe makkelijk alcoholisme over het hoofd is te zien. Als je goed kijkt, zie je namelijk dat Louise op elke foto alcohol drinkt.

Advertisement - Continue Reading Below

#latergram Bretagne

A photo posted by Louise Delage (@louise.delage) on

Meest gelezen

Coucou 😊

A photo posted by Louise Delage (@louise.delage) on

De campagne van BETC zit knap in elkaar: in slechts een paar maanden wist het Instagramaccount van Louise Delage meer dan 60.000 volgers te verzamelen en kregen haar foto's honderden, soms duizenden likes. Volgens Adweek lukte dat ze vooral door op tijdstippen te posten waarop veel mensen Instagram checken, veel social influencers te volgen en de juiste hashtags te gebruiken. BETC's creative director Stéphane Xiberras:

'There were a few people who sensed the trap — a journalist among others, of course. But in the end, the majority just saw a pretty young girl of her time
and not at all a kind of lonely girl, who is actually not at all that
happy and with a serious alcohol problem.'

🍸 Cheerz 🍸

A photo posted by Louise Delage (@louise.delage) on

Good Time

A photo posted by Louise Delage (@louise.delage) on

Het een en ander werd pas duidelijk toen deze video verscheen:

Like my addiction

A video posted by Louise Delage (@louise.delage) on

BETC hoopt dat de campagne de ogen opent van veel jonge mensen, of hun bewust maken van vrienden die wellicht een beginnen alcoholprobleem ontwikkelen. Bovendien laat de campagne zien hoe makkelijk je een identiteit kunt creëren op social media, die dus totaal niet echt hoeft te zijn.

Wow. Petje af voor deze campagne.