De Nederlandse mode in 100 kledingstukken

En twee andere nieuwe must-haves met een oranje tintje voor op de koffietafel.

Meest gelezen

DE NEDERLANDSE MODE IN 100 KLEDINGSTUKKEN

Een pakkendere titel kon Milou van Rossum niet bedenken. Dít is de Nederlandse mode in 100 kledingstukken. Van de witte Hema-onderbroek tot de smoking van Viktor & Rolf. Van Bonne Suits tot Fong Leng-creaties. Van Rossum, één van Neerlands beste modejournalisten (ze schreef lange tijd voor de Volkskrant, inmiddels alweer een aantal jaar voor NRC), nam haar eigen geboortejaar (1965) als uitgangspunt en geeft in dit boekwerk haar visie op de meest in het oog springende kledingstukken van Hollandse makelij in de afgelopen vijftig jaar. Schoenen, tassen en outfits die een grote rol hebben gespeeld in de Nederlandse mode. En dat doet ze in goed gezelschap. Daan Brand, illustrator voor oa ELLE, voorzag het boekwerk van spot-on visuals met humoristische noot. Must-have, als je het ons vraagt.

Advertisement - Continue Reading Below

> € 19,95, oa verkrijgbaar via Bol.com

Meest gelezen

CARLI HERMES - THREE DECADES OF UNCOMPROMISING PHOTOGRAPHY

Carli Hermès en Mendo presenteren: Three Decades of Uncompromising Photography, het langverwachte retrospectief van het werk van deze internationaal gevierde Nederlandse fotograaf en regisseur. Een whopping 200 foto's staan erin, gemaakt in de afgelopen dertig jaar; van controversiële campagnes voor modemerken als Levi's, G-Star en Suit Supply tot prachtige shots uit Hermès' enorme archief aan autonoom werk, zoals een serie nog niet eerder gepubliceerde foto's die hij speciaal voor dit boek maakte.

> € 60 - verkrijgbaar via Mendo.nl

DUTCH DJ'S

3,1 kg weegt-ie; dit obese koffietafelboek over de Nederlandse dj-industrie. Het is net uit – goeie timing zo met het Amsterdam Dance Event voor de deur (overmorgen!) – en is best een unicum te noemen, want: het eerste boek ooit uitgegeven over Nederlandse dj's en de industrie waar zij in werken. 200 Nederlandse dj's slash producers uit meer dan 40 dance-stromingen, 4 generaties en 100 dance industry-professionals worden in het boekwerk belicht. Via interviews en bijzondere portretfoto's, bij de persoon in kwestie thuis of op de werkplek geschoten. Anthony Donner, voormalig hoofdredacteur van DJ Mag NL, is de creatieve spil achter Dutch DJ's. Hij is de bedenker, fotograaf, interviewer én samensteller. Goeie zaak: een deel van de verkoop wordt gedoneerd aan het goede doel. Dance4life ontvangt 1 euro per verkocht boek op de website.

> € 59,95 - verkrijgbaar via dutchdjs.nl