Beautycampagnes, daar horen celebrities bij. En flinke. Zeg: A-sterren.

Maar er lijkt een kentering gaande: beautymerken gaan soms liever voor influencers dan voor de good old celebs. Covergirl koos al voor Nura Afia en James Charles. Maybelline ging voor Manny Gutierrez en Shayla Mitchell. M.A.C ritselde Gabriel Zamora en negen andere beautybloggers en vroeg ze hun eigen lippenstiftkleur te maken. L'Oréal heeft een heel netwerk aan influencers aan zich gebonden, waaronder Olivia Culpo.

En nu gaat óók Revlon – waar voorheen sterren als Emma Stone, Halle Berry en Olivia Wilde hun gezicht voor leenden – voor verschillende influencers, ieder met een eigen (gigantisch) online gevolg: vloggers Kandee Johnson en Gigi Gorgeous, Girl Meets World-ster Sabrina Carpenter en celebrity makeup artist Etienne Ortega. Tezamen hebben ze een online bereik van14.9 miljoen volgers. En dat is alleen nog maar op Instagram.

instagramView full post on Instagram

Tracy Rohrbaugh, vice president marketing bij Revlon, legt uit aan WWD:

'We see a big opportunity to be part of the conversations that are happening naturally and organically in the social sphere. The beauty consumer is multifaceted, but it doesn't stop there — she's participating in conversations about lifestyle, fashion and celebrity. We were thinking about how we could tap into those conversations with our brand.'

Welk beautymerk sluit aan in de rij?

Van: ELLE US