Eerst hadden we Snapchat.

Toen hadden we Instagram's 'Stories'.

Nu hebben we Facebook's 'Messenger Day' - want natúúrlijk kon Facebook niet achterblijven. We horen je denken: hebben we niet al genoeg aan Stories? Eigenlijk wel, en grotendeels lijkt Messenger Day ook precies op Stories:

> Je kunt foto's en filmpjes in je 'Day' zetten, die dan 24 uur lang te bekijken zijn voor je vrienden.

> Je kunt stickers, filters en effecten gebruiken om je foto of filmpje te bewerken.

> Je kunt zien wie jouw 'Day' heeft bekeken.

facebookView full post on Facebook

So far, same old, same old. Maar! Er zijn twee eigenschappen die Messenger Day weleens relevant zouden kunnen maken.

De eerste is dat je, makkelijker nog dan bij Stories en Snapchat, kunt bepalen wie je 'Day' ziet, doordat je bepaalde groepen kunt aanmaken met vrienden.

De tweede, is dat - tegenstelling tot Stories en Snapchat - Messenger Day ook de nadruk legt op je plannen voor die dag. Met speciale 'Who's up for...'-filters, kun je (bijvoorbeeld in je in een groep vrienden) een koffieverzoek of een filmverzoek slingeren, zonder die oproep specifiek naar iemand te richten. De reacties die je krijgt zijn altijd privé, dus niemand die ziet wie en hoeveel mensen er al op hebben gereageerd.

In de gaten houden dus, die update binnenkort.