Als je de Kardashians een beetje volgt op social media, dan is de kans groot dat je a) heel vaak naar Kylie Jenners billen hebt gekeken, b) weet hoe rijk ze zijn en c) weet hoe vaak de hashtag #spon of #ad voorbijkomt.

Voor als je je weleens hebt afgevraagd hoeveel geld dat soort posts nu in het laatje van Kim, Kourtney, Kylie, Kendall en Khloé brengt: Us Weekly heeft het uitgezocht, en meldt dat de Kardashians een zes-cijferig bedrag (dat is dus minstens een ton) kunnen vragen per gesponsorde post.

instagramView full post on Instagram

Ja: een tón. Michael Heller, CEO van Talent Resources en organisator van verschillende advertising deals van de Kardashians, legt uit dat 'sponsored posts are about 25 percent of their income.'

Verder meldt hij dat Kim tot een half miljoen dollar kan vragen per campagne die ze haar 92 miljoen voorschotelt, terwijl Khloé en Kourtney met 64,3 miljoen en 54,5 miljoen volgers zo'n 250.000 dollar per post kunnen vragen. Niet slecht, voor een klik op de knop.

Zo gebeurde het dat de Kardashians al pillen voor haargroei, waist-trainers en detox-thee promootte; producten waar je je vraagtekens bij kunt zetten. Toch zegt Heller dat ze nooit iets zouden promoten waar ze niet in geloven. Heller:

'They only endorse what aligns with their lifestyle. They turn a lot down.'

Tja: hoe moeilijk is het om in iets te geloven als je er bakken geld voor krijgt? Toch goed om te onthouden, de volgende keer als je #spon of #ad ziet, dat er een paar ton aan geld achter zit.

Van: Cosmopolitan UK