Een van Chloë Grace Moretz' nieuwe filmprojecten is een remake van het verhaal van Sneeuwwitje. De prent heet Red Shoes & the 7 Dwarfs, en zorgt nu al voor heel veel buzz, maar dan niet op een goede manier.

New York Magazine-redacteur Kyle Buchanan maakte een foto van een van de reclames van de film en deelde die op Twitter:

xView full post on X

De poster toont twee versies van Sneeuwwitje, gepaard met de tekst: 'What if Snow White was no longer beauty and the 7 Dwarfs not so short?'. Hierbij tonen ze een lange en zeer slanke Sneeuwwitje, en een kleinere, iets vollere versie van het sprookjesfiguur.

De Twitterpost ging al snel viral en enorm veel mensen klagen nu - terecht - over de bodyshaming-boodschap die de poster overdraagt:

Tess Holliday, een plus-size model en activist, had een duidelijke boodschap voor de sterren en makers van de film:

Chloë Grace Moretz spreekt zich zelf ook al jaren uit over bodyshaming, en maakte na de ophef al snel duidelijk dat ze totaal niet achter de poster staat:

'I have now fully reviewed the mkting for Red Shoes, I am just as appalled and angry as everyone else, this wasn't approved by me or my team

Pls know I have let the producers of the film know. I lent my voice to a beautiful script that I hope you will all see in its entirety

The actual story is powerful for young women and resonated with me. I am sorry for the offense that was beyond my creative control'

Waar Red Shoes precies over gaat? Op de website van de film staat:

'A normal girl born into extraordinary circumstances, she's a Princess who doesn't fit into the celebrity world of Princesses - or their dress size. She wants to stay true to herself but Fairy Tale Island is all about looks, so it makes it hard not to be like the others. In her quest to find her lost father, she learns not only to accept herself, but to celebrate who she is, inside and out. And to let the beauty within - the beauty that Prince Merlin falls in love with—shine brighter than anyone else in the land.'

Volgens CNN heeft het productieteam van de film na de ophef hun gehele marketingafdeling ontslagen. Wat nog niet echt verklaard waarom de posters überhaupt gemaakt werden, vooral omdat de film juist over anti-bodyshaming gaat.

Van: Cosmopolitan US