Dit zijn de belangrijkste influencers ter wereld, volgens Forbes

Volg jij ze?

Forbes somt graag op in lijstjes, en tegenwoordig ook wie de belangrijkste influencers ter wereld zijn. We delen.

Advertisement - Continue Reading Below

Chiara Ferragni

My face when I ride a @maserati #MaseratiLevante #ad

A post shared by Chiara Ferragni (@chiaraferragni) on

Instagram following: 10.4 miljoen.

Heeft: Ferragni heeft haar blog, The Blonde Salad, in een merk veranderd, dat op dit moment twintig werknemers in dienst heeft. In 2015 verdiende Ferragni, naar schatting, zo'n negen miljoen dollar. 

Advertisement - Continue Reading Below

Leandra Medine (The Man Repeller)

Welcome to my furrowed brow 📸 by @collagevintage2

A post shared by Leandra (Medine) Cohen (@leandramcohen) on

Instagram following: 552.000 op haar eigen Iqnstagramaccount, 1,9 miljoen op @themanrepeller.

Heeft: Niet alleen een gevolg op Instagram, maar met haar The Man Repeller heeft ze ook een platform in handen dat op scherpe, humoristische wijze altijd briljant inhaakt op de (mode-)actulaiteit, hoe frivool en gek die soms ook is. Heeft daarnaast sinds 2016 ook nog een eigen schoenenlijn, MR by Man Repeller.

Advertisement - Continue Reading Below

Danielle Bernstein

Instagram following:  1,7 miljoen.

Heeft: Een goede prijs voor haar sponsored posts: daar vraagt ze tot 20.000 dollar voor. Startte met dat geld twee merken in 2016: Second Skin Overalls en Archive Shoes. 

Advertisement - Continue Reading Below

Julia Engel

Instagram following:  1,1 miljoen.

Heeft: Blog Gal Meets Glam sinds 2011, en ging al samenwerkingen aan met oa Coach, Club Monaco en Tory Burch. 

Advertisement - Continue Reading Below

Gabi Gregg

Mod about you 💅🏽

A post shared by Gabi Gregg (@gabifresh) on

Instagram following:  546.000.

Heeft: Al sinds 2010 een online presence, maar in 2012 begon ze pas echt te groeien, toen een foto van Gabi in bikini viral ging. Ze sloeg de handen ineen met Nicolette Mason (nummer 8 in deze lijst), met wie ze dit jaar plus-sizemodelabel Premme startte. 

Advertisement - Continue Reading Below

Jenn Im

Instagram following: 1,5 miljoen.

Heeft: Im is een van de populairste modevloggers out there. Inmiddels heeft ze ook een eigen label, Eggie, dat comfortabele basics maakt.

Advertisement - Continue Reading Below

Susanna Lau

Instagram following: 356.000.

Heeft: Lau lanceerde haar populaire blog Style Bubble in 2006, en was er dus heel vroeg bij. De kersverse moeder vraagt inmiddels zo'n 13.000 euro voor een samenwerking.

Advertisement - Continue Reading Below

Nicolette Mason

travel essentials 😍 @lyssefashion @bloomingdales @liketoknow.it #liketkit http://liketk.it/2sWBy

A post shared by nicolette mason (@nicolettemason) on

Instagram following: 155.000.

Heeft: Mason startte ook vrij vroeg: in 2008 begon ze met bloggen. Inmiddels heeft ze gepartnerd met Gabi Gregg, met wie ze plus-sizemodelabel Premme bestiert. 

Advertisement - Continue Reading Below

Aimie Song

Getting ready at the @plaza_athenee for my last show. #pfw

A post shared by Aimee Song (@songofstyle) on

Instagram following: 4,6 miljoen.

Heeft: Song startte haar populaire blog Song of Style in 2008. Inmiddels heeft ze ook haar eigen label en maakte ze samen met Gentle Monster een collectie die binnen 22 minuten uitverkocht. Daarnaast schreef ze een boek, Capture Your Style

Advertisement - Continue Reading Below

Bryan Yambao

Instagram following: 4,6 miljoen.

Heeft: Toen Bryan Yambao in 2004 (!) zijn blog Bryanboy startte, had hij vast niet kunnen voorspellen dat het hem uiteindelijk front ro- plekken bij alle grote shows zou opleveren, en samenwerkingen met merken als Gucci, Prada, Valentino, Diet Coke en American Express.