Je wordt veel gecoverd…
'Ik vind het een groot compliment, een eerbetoon bijna. Alleen, toen ik hoorde dat Celine Dion Right Next To The Right One wilde coveren... Het idee maakte me natuurlijk trots, maar ik was bang dat ze er een soort Titanic-vibe aan zou geven. Uiteindelijk was ik blij verrast, maar stiekem vind ik mijn eigen versie toch beter.'

Met welke muziek groeide je op?
'Het begon allemaal met The Beatles. Ik was compleet verliefd, al was ik pas twee, drie jaar oud. De Beatlescollectie is toch wel een bijbel voor mij. Het legde het fundament voor mijn eigen muziek. Soms is dat lastig, dan heb ik de neiging om heel persoonlijke verhalen in een te ‘Beatelig’ jasje te gieten.'

Wanneer besefte je dat jij en muziek onlosmakelijk verbonden zijn?
'Ik was zes toen John Lennon stierf. Ineens waren er allerlei Beatles-programma’s op tv. Toen ik ze zo zag spelen was ik helemaal onder de indruk en ben ik op mijn vaders akoestische gitaar gaan oefenen. Dat voelde meteen heel natuurlijk. Ik wilde alles het liefst zelf uitvogelen, had niet zo’n zin om op les te gaan en van die stomme kinderliedjes oefenen.'

Eerste optreden?
'Toen ik acht was zat ik in een kinderrockband. Heel cool, we traden op scholen op. Later verloren de bandleden en ik elkaar uit het oog, maar inmiddels zijn we vrienden op Facebook. Ze zeggen dat ze er nooit aan getwijfeld hebben dat ik zo ver zou komen.'

Het mooiste aan artiest-zijn?
'De werktijden: ik ben echt een nachtmens en vind het heerlijk dat ik uit kan slapen. Je ziet veel plekken, ontmoet veel mensen en je kunt dingen communiceren in je liedjes die je normaal niet makkelijk zegt. Niet per se moraliserend hoor, mensen halen eruit wat ze eruit willen halen en dat vind ik prima.'

Superior van Tim Christensen ligt nu in de winkel. Check voor een voorproefje www.timchristensen.dk.