'Step into a Coca-Cola Light night out' is het thema. Wat is jouw perfecte night out?

'Met vrienden gezellig uit eten en vervolgens lekker ouwehoeren, borrelen in leuke cafés, heel even naar een karaoketent om de stemming een beetje op te voeren en dan ter afsluiting nog even los gaan in een club.

'Wat vind je van de kritiek dat het Fashion Week-publiek je als te commercieel ziet door de samenwerking met (onder andere) Coca Cola Light?

'Ik heb geen probleem met kritieken van mensen, of ze nou positief of negatief zijn. Mensen zullen altijd meningen hebben met name als je in de publiciteit staat. Ik zoek de publiciteit op voor mijn werk en mag dan logischerwijs niet klagen over welke kritieken dan ook. En ik ben niet zozeer commercieel als wel realistisch bezig. Ik weet precies wat ik doe en maak bewuste keuzes om mijn passie te kunnen blijven uitoefenen en nieuwe ervaringen op te doen. Het is een heel leuk avontuur.'

'Als jonge ontwerper moet je heel veel jaren enorm veel geld investeren, waar haal je dat seizoen op seizoen vandaan?

De meeste mensen hebben daar geen idee van. Daarom zijn ontwerpers genoodzaakt om subsidies en sponsors te zoeken of samenwerkingen met grote bedrijven aan te gaan om in leven te blijven.

Wat maakt de hakken van de Coca Cola light-lijn “party ready”?

'Ze zitten tussen chic en casual in, dus aan de hand van je outfit kan je het met de schoenen heel erg een bepaalde kant op trekken en het afstemmen op de plek van bestemming. Dit in combinatie met comfort zijn deze schoenen meer klaar voor een party dan welke andere schoenen dan ook.'

Eerst Jan Jansen, Jan Taminiau, Judith Osborn en nu ligt Daryl van Wouw in de schappen bij Sacha. Wat is de overeenkomst tussen jullie?

'Ik denk dat we alle vier een heel uitgesproken stijl en visie hebben en een bepaalde vorm van bekendheid die verder gaat dan Amsterdam. Daarom is het interessant om met een merk als Sacha te werken, dat zoveel verkooppunten heeft over het hele land. Zo maak je je bereik groter en geef je mensen eindelijk de gelegenheid om een product van jouw hand voor een schappelijke prijs aan te schaffen.'

Voorheen kwam je enthousiast, met koptelefoon en veel kleur de catwalk op, dit jaar was je bij de AIFW geheel in het zwart en zonder koptelefoon. Imago-switch?

'Nee, niet per definitie. Ik doe precies waar ik zin in heb en luister heel erg naar mijn eigen gevoel. Bovendien was de laatste collectie meer ingetogen dan ooit, plus het feit dat de hele show was opgedragen aan David Waterman, de overleden vader van Venus Waterman. Zij is mijn styliste, ik werk al sinds mijn afstuderen op het FIA met haar samen. Ik heb haar heel hoog zitten.'

Tegenwoordig werk je veel vanuit China. Wat heeft je voorkeur, China of Nederland?

'China, want daar werk ik vanuit een speeltuin waarbinnen de mogelijkheden legio zijn en waar ik heel snel kan reageren en enorm veel leer in korte tijd.'