> 200% in ’t kort?

Creatievellingen krijgen uitgebreid de kans om te vertellen over hun passie, wat hen drijft en wat hen bezighoudt. Met elk verhaal proberen we de wereld van die persoon in woord én beeld te vangen. Is het werk en karakter van die persoon bijvoorbeeld extravert en uitbundig dan is de toon van het verhaal en lay-out dat ook. Het werk is soms visueel verbazingwekkend. Neem de fascinerende make-up creaties van Pat McGrath, bijvoorbeeld.

> Welke rol speelt mode in het blad?

Mode is samen met film, muziek en kunst één van de aandachtsgebieden van 200%. De geïnterviewden bestrijken vaak meer dan een gebied. Zo werd Hedi Slimane bekend als creatief directeur van Dior Homme, maar hij manifesteert zich nu als een fotograaf met een eigenzinnige visie die daarnaast ook meubels ontwerpt.

> Wat bezielt je om nog een blad te beginnen? Is het wel commercieel?

Wanneer iemand aanstekelijk vertelt over wat hem bezighoudt zal het ook anderen interesseren. Onze benadering levert inspirerende, vermakelijke en fascinerende anekdotes op die de lezer inzicht geeft in wat iemand drijft en hoe (creatieve) dingen tot stand komen. Sommige mensen die zelden interviews geven willen ons wél te woord staan omdat onze werkwijze hen aanspreekt. Of het commercieel is? Time will tell. Uit de reacties van lezers en geïnterviewden blijkt dat ze 200% als een verademing in het tijdschriftenschap ervaren.

> Verder in de pijplijn?

Binnenkort komt er een aantal nieuwe items op de website. '200% Audio' bijvoorbeeld, waar lezers gedeeltes uit de gesprekken met de geïnterviewden kunnen beluisteren.

200% is verkrijgbaar bij Athenaeum Boekhandel en American Bookstore in Amsterdam of via de website: www.200-percent.com