Vivienne Westwood heeft persoonlijk een miljoen pond (€ 1.17 miljoen) geïnvesteerd in een campagne om geld op te halen voor Cool Earth, een goed doel dat zich inzet om de vernietiging van het regenwoud een halt toe te roepen met behulp van de lokale bevolking.

De campagne, met de geestige naam No Fun Being Extinct, mikt op een opbrengst van ongeveer 7 miljoen pond (ongeveer € 8.2 miljoen) in de komende 18 maanden om daarmee de Peruaanse Amazone en regenwoudgebieden in Congo en Azië op te kopen en van de ondergang te redden. De bevolking ter plaatse wordt geleerd hoe ze een duurzaam bestaan op kunnen bouwen, zodat ze niet meer zullen zwichten voor het geld dat geboden wordt door partijen die rücksichtslos bomen willen omkappen.

RED HET REGENWOUD! NU!

Donateurs hoeven niet bang te zijn voor Pink Ribbon-achtige taferelen: volgend jaar presenteert Westwood een rapport aan de Britse overheid om te laten zien hoe de fondsen zijn gespendeerd. Ze wil hiermee laten zien dat het samenwerken met de plaatselijke bevolking de beste manier is om ontbossing tegen te gaan.

En ze kan nog ontwerpen ook! Bekijk hier de catwalkshow voor Vivienne Westwood s/s 2012 >

Westwood heeft ook haar modevriendjes opgetrommeld om een duit in het zakje te doen. Onder meer Kate Moss, Lily Cole en Sadie Frost steken hun handen uit de mouwen om geld in te zamelen.

Help mee! Kijk snel op www.coolearth.org.