Net als menig ander celeb (denk Rihanna, Bar Rafaeli, Doutzen Kroes en Henry Holland) tweet Victoria Beckham er lustig op los. Van haar verjaardagslunch die bestond uit een bord fruit (eh… waar is de taart?) tot alle info over haar eigen modelabel. Sinds deze week heeft de vrouw van David Beckham haar horizon verbreed op het gebied van social media en is ze ook in het bezit van een heuse Facebookpagina. En als Miss Beckham iets aanraakt, verandert het in goud. Binnen 24 uur steeg het aantal fans van 12.000 tot 105.551 fans. Een kleine (!) 780 procent meer dus. Chapeau!

          
Hoewel ze slechts een jaar geleden begon met Twitteren, zit Vic al op een kleine 3,3 miljoen volgers. Haar geheim? ‘Ik denk dat een groot deel van het groeiende aantal volgers gelinkt kan worden aan het feit dat ik een mix van persoonlijke en professionele dingen Tweet. Zo leren mijn fans en klanten mij en mijn humor echt kennen’ legt ze uit aan WWD.

         
Vic is niet de enige die dol is op Twitter. Menig celeb tweet de ins en outs van het dagelijks leven. Kijk mee naar de Twitpics van o.a. Rihanna, Jessica Alba en Alexa Chung

         
FACEBOOK
En met een verse Facebookpagina vroeg WWD zich af ‘wat we op Facebook kunnen verwachten?’ Vic’s antwoord: ‘Door middel van zowel Twitter als Facebook wil ik graag een sneak peek geven van de wereld van het Victoria Beckham-label. Fans kunnen exclusieve foto’s, video’s en behind-the-scenes materiaal verwachten. Maar ook foto’s van celebs, archiefmateriaal van vorige collecties en al het nieuws. Ik vind het daarnaast ook heel belangrijk dat de pagina visueel heel sterk is. Ik heb daar dan ook heel veel tijd aan besteed.’ Wij zijn in elk geval benieuwd.

         
Het gesprek met WWD sluit ze af met een ode aan haar favoriete digitale medium: Net-a-Porter.com. ‘Ik ben een werkende moeder met vier kinderen. Het is wonderful dat ik online kan shoppen.’ Wijze woorden.

        
En oja, wij zijn ook dol op Twitter >