Wat heeft Blake Lively (volgens Vogue US nu al 'internetondernemer', waar ELLE.nl's blogger Anke haar vraagtekens bij zet) te bewijzen? Dat ze meer kan naast haar (geflopte) filmcarrière?

Met heel wat bombarie kondigde de actrice (slash internetondernemer) een tijdje terug haar nieuwe website aan. Vol persoonlijke favorieten en inspiratie en schrijfsels en gedachtenkronkels. Omdat er meer schuilt achter heur knappe bos haar. Wat het zou worden? Preserve, zo bleek vorige week. Merkwaardige naam, vonden wij. Wát moest dat op gaan leveren... Een site vol jammetjes en wekpotten?

KETCHUP EN BANDANA'S
Zoiets, inderdaad. Zie daar: Preserve is live, iets eerder dan gepland. En een bezoekje verder weten we niet zo goed wat we ervan moeten maken. Het idee is leuk: boeiende mensen, met inspirerende verhalen en dito spullen, die je meteen kunt kopen. Zo legt ze uit in haar persoonlijke welkomstbrief. Het meest nieuwsgierig zijn we natuurlijk naar die spullen, te vinden in de webshop. Wat te verwachten? 'There's expensive stuff. Inexpensive stuff. And everything in between.' Zou het daar zijn mis gegaan?

In de webshop vinden we een merkwaardige mix van ketchup, oorbellen (bangles uiteraard), zout, bloody mary-mix, bandana's (die je om je nek kunt knopen), lepels, een fietskrat, maxi-jurk, nóg meer lepels, kristallen schaal en, nou ja, meer van zulks.

Wat Blake met haar koopwaar wil bewijzen? Geen idee. Wij zijn het spoor bijster. Zelf schrijft ze: 'Their value, is up to you.'

Afijn, oordeel zelf, neem een bezoekje aan Preserve en laat hieronder gerust weten wat jij ervan vindt.

Duidelijkere koopwaar: 16 zomerjurken onder de € 100 >