Oktober is de maand waarin wereldwijd aandacht wordt gevraagd én geld wordt ingezameld voor onderzoek naar kanker. Goeddoener Ralph Lauren haakt al vijftien jaar lang aan met zijn Pink Pony Fund, dat dit jaar voor het eerst actievoert via de sociale media-kanalen. Slim!

Het doel: 1 miljoen donaties om de Memorial Sloan Kettering Cancer Center en het Ralph Lauren Center for Cancer Care and Prevention te steunen in hun strijd tegen die vreselijke rotziekte. Het middel: smartphones. Zo simpel kan het namelijk zijn.

#PINKPONYPROMISE
Ralph riep aan het begin van de maand de hashtag #PinkPonyPromise in het leven. En de bedoeling is dat zoveel mogelijk mensen Ralph helpen te helpen en een foto van zichzelf (laten) maken, waarop zij dmv een stuk papier (voor het gemak is er een origineel op de website van Ralph Lauren te downloaden) omhoog houden waarop ze hun ‘promise’ neerpennen. Die belofte kan van alles zijn; van een vrijwilligersklus tot stoppen met roken tot  de belofte iemand die je kent die is overleden aan kanker te eren door zijn of haar wensen/levensmotto uit te laten komen of toe te passen.

Voor iedere belofte doneert de Polo Ralph Lauren Foundation vervolgens 10 dollar aan het goede doel en wanneer je tot vijf vrienden tagt in je foto komt daar een extra dollar bij.
 
De actie geldt voor zowel Instagram als Facebook en Twitter. Zolang je maar de #PinkPonyPromise gebruikt. Doe jij mee? Kijk voor meer info op de site.

Is dit de mooiste campagne voor het borstkankerfonds ooit? >