Ondertussen is het traditie; achter je computer stiekem een traantje wegpinken bij de kerstreclame van Brits warenhuis John Lewis. Jaar na jaar brengt het warenhuis in aanloop naar de feestdagen de meest ontroerende filmpjes. En ook dit jaar weten ze weer precies op alle emoties in te spelen.

In Man on the Moon zien we een meisje dat maandenlang probeert de eenzame, zielige, oude man op de maan te bereiken. Tevergeefs - want hoe krijg je een envelop op de maan? - tot het Kerstmis is. Pak maar alvast een tissue...

youtubeView full post on Youtube

De commercial werd in samenwerking met een Britse ouderenbond gemaakt en moet de Britten eraan helpen herinneren dat er veel ouderen alleen zijn rond de feestdagen die wel een lief berichtje kunnen gebruiken. De boodschap past in de lijn van de eerdere reclames van het warenhuis waarin altijd een gevoel van delen, kerstvreugde en naastenliefde wordt benadrukt.

Zoals het lieve The Bear & The Hear uit 2013:

En het mooie Monty the Penguin uit 2014:

Lees ook: Door Starbucks is je Kerst zojuist nóg beter geworden >