Frank Spadafora, een voormaling castingdirector en oprichter van een app die de macht van modellen rankt, genaamd D'Marie Archive, vertelt aan CR Fashion Book dat Kendall, samen met besties Cara Delevingne en Gigi Hadid de drie hoogst gerankte supermodellen op social media zijn. Ze worden ingeschat op een waarde tussen de $125,000 en $300,000 per post (per post!) op Instagram en Twitter.

En er zijn meer modellen die flink cashen met een gesponserde uiting op hun account. ‘The next tier — very familiar faces like Karlie Kloss, Behati Prinsloo, and Miranda Kerr — can command between $25,000 to $50,000 for a single post across Facebook, Twitter, and Instagram,’ aldus Spadafora. Natuurlijk is lang niet iedere post met een merk of product automatisch gesponsord. Maar bizar is dus wel dat áls modellen een gesponsorde post doen, ze daarmee inmiddels meer geld binnenharken dan hun (toch al niet zuinige) dagelijkse loon.

Niet zo gek dus, dat de keuze voor het inhuren van een bepaald model tegenwoordig ook sterk samenhangt met haar gevolg op social media. Zo laat ook Jennifer Powell van modellenbureau Next Models aan CR Fashion Book weten. ‘For sure, casting directors will ask for models with over 'X' amount of followers, and then will ask for the specs of the talent after that.’

It's a crazy world.

Bron: Cosmopolitan