Het is pas begin februari maar het is nu al een groots jaar voor Barbie en, eh, Barbie. Vorige week haalde de bekendste pop ter wereld headlines door met het nieuws te komen dat er verschillende lichaamsvormen, huidskleuren en features aan de reeks Mattel Barbies worden toegevoegd (lees en zie er hier alles over).

Daarnaast ging ook curvy model – zo noemt ze zichzelf het liefst – Barbie Ferreira viral, nadat bekend werd dat ze het nieuwe boegbeeld voor de swimwear-campagne van Aerie Real is.

instagramView full post on Instagram

 
Barbie Ferreira probeert met haar instagramfoto's altijd een positief beeld voor (jonge) meiden neer te zetten en daarom vroeg de Amerikaanse Glamour haar wat ze vond van de nieuwe Barbies met curves. Dit zei ze:

'Not everyone relates to being a blond girl with blue eyes and is proportioned so she could barely walk if she was a real person. She's been a traditional icon for so many decades that even a small step opens it up for even more progress. Once it's successful in stores, I think they'll come out with even more varieties... I think it makes girls feel more accepted, and that they're beautiful, too.'

Daarnaast vertelt ze waarom ze besloot om zich (soms letterlijk) bloot te geven op social media:

'I've always struggled a ton with my body image, and I wanted to help other people not feel so ashamed about themselves. It's a completely unnecessary part of everyday life.'

Hear hear!

 
Ferreira sluit af met:

'Seeing amazing young women who are fearless and don't care if society tells them they're not beautiful enough — they're still showing their imperfections and embracing themselves. That gave me the confidence to be in pictures, something that was out of my comfort zone.'