Over persaandacht hoeft Taylor Swift deze week niet te klagen. Na het uitbrengen van haar nieuwe video had iedereen wat te zeggen over de (verborgen) boodschappen erin.

Nu baart Swift opnieuw opzien, maar om een andere reden. De popster heeft namelijk voor haar nieuwe tournee een plan bedacht voor de kaartverkoop samen met Ticketmaster. Dit bedrijf heeft al sinds begin dit jaar een 'verified fan'-systeem om illegale doorverkoop tegen te gaan, waarbij kopers kunnen bewijzen fans te zijn.

Door je gegevens achter te laten kan Ticketmaster op je social media-accounts checken of je wel echt fan bent. Zo ja, dan krijg je een code om een kaartje te kopen. Een behoorlijk vergaand 'Big Brother is watching you'-achtig systeem, maar misschien werkt het tegen zwarthandel.

instagramView full post on Instagram

Koop een T-shirt van Taylor

Taylor Swift gaat nu een stapje verder voor de kaartverkoop van haar Reputation-tour. In een filmpje spoort ze namelijk fans aan zich in te schrijven voor het systeem van Ticketmaster. Niet alleen dat, ze moedigt mensen ook aan merchandise van haar te kopen zodat ze bonuspunten verdienen en zo een hoger plekje in de wachtrij voor kaarten bemachtigen. Echt? Ja echt.

Best heftig, zeker als je je bedenkt dat veel fans van Swift jonge jongens en meisjes zijn die wellicht nogal ontvankelijk zijn voor dit soort commerciële aanmoedigingen. Daarnaast is de bijna hypnotiserend enthousiaste stem uit het filmpje ook nog eens behoorlijk eng. Om over die katten maar te zwijgen.

Reputatie...

Veel media spreken dan ook schande van deze nieuwe manier van kaartverkoop. Of het Swifts 'Reputation' uiteindelijk ook echt schaadt? Sommige fans waren wel kwaad, maar tegelijkertijd liep het wel meteen storm bij het Taylor Swift Tix-systeem. Tsja, survival of the fittest fans 2.0 noemen we dit. Wordt vast vervolgd.

En wanneer komt dat nieuwe album van Taylor Swift nou uit? >