Onbewust of niet, wij vrouwen doen toch vaak een beetje stiekem als we een tampon of maandverbandje pakken voordat we naar het toilet gaan. Dit komt omdat er nog altijd een taboe rondom menstruatie heerst.

Afgelopen oktober lanceerde Libresse een campagne in nog maar eens een poging om dat te doorbreken. Via #bloodnormal willen ze mensen stimuleren om het onderwerp bespreekbaar te maken. Uit een online onderzoek van het merk bleek namelijk dat 74% van de 10.017 ondervraagden - mannen én vrouwen - een meer realistische weergave van ongesteldheid in reclames zou willen zien.

Men vraagt, en men vindt antwoord: She THINX windt er namelijk geen doekjes om. Via een catchy kort filmpje introduceren ze hun period proof underwear.

youtubeView full post on Youtube

Er zijn verschillende categorieën voor verschillende fases van je ongesteldheid. Het ondergoed is volledig gemaakt van organic cotton - 'no crazy-ass words like "propylene glycol" anywhere near your vag' - en absorbeert tot wel twee tampons aan bloed, waar je aan de buitenkant helemaal niks van ziet.

Nu horen we je denken, 'Is dat wel hygiënisch?' en, 'Zou dit echt werken?' THINX biedt haarfijn antwoord op al je vragen én je kunt het ondergoed gratis uitproberen. Hoef je niet meer telkens aan je noodvoorraadje tampons en maandverband te denken. En if you're not period-ing better within 60 days, krijg je gewoon je geld terug - niet geschoten altijd mis, toch?

Van: Harper's BAZAAR NL