Naast haar eigen goede doel, The Naked Heart Foundation, draagt de Russische Natalia graag haar steentje bij aan de gemeenschap. Want, zo zegt ze: 'Je moet tegenwoordig wel een verdomd goede reden hebben om een miljoenen-feestje te geven. Koppel er een goed doel aan; geef wat terug aan de wereld.'

'Als je in deze tijd niet je sociale verantwoordelijkheid neemt, you're out of the club'. Zo gezegd zo gedaan. Natalia is voor de lens gekropen van fotograaf Mary McCartney voor de nieuwe campagne van (Bugaboo)RED. Precies, van de kinderwagens. Dit label zet zich al enige tijd samen met (RED) in voor de strijd tegen Aids/HIV in Afrika en moeders die het virus overbrengen op hun ongeboren kinderen.

MOOI ROOD

Zelf heeft ze er drie, op de plaat staan (oorspornkelijk) 9 dotten van babies. En Natalia natuurlijk, in weelderig fladderende, rode zijden lap. Eronder verstopt: de Bugaboo. Overigens hebben de kosten van deze campagne al behoorlijk wat opgeleverd. Om precies te zijn de kosten van medicatie voor bijna 18.000 zwangere vrouwen, waarmee de kans op het overbrengen van het virus op de ongeboren kindjes wordt verminderd. Well done, Natalia.