Carine Roitfeld vs Karl Lagerfeld

Leesvoer: dit fijne één-tweetje tussen Karl Lagerfeld en Carine Roitfeld willen we je niet onthouden.

Meest gelezen

Ze mag dan Vogue-af zijn, de modewereld is nog lang niet van Carine Roitfeld af. La femme Parisienne is niet van plan te rentenieren. Nu ze haar hoofdredacteurschap in de wilgen heeft gehangen, gaan er juist tig deuren voor Carine de freelancer open. En pikt ze – terecht – de topklussen er tussenuit. We noemen de styling voor Chanels a/w 2011-campagne met Karl Lagerfeld.

 

Speciaal voor het magazine Interview werd diezelfde Karl onlangs gevraagd een exclusief interview te doen met goede vriendin Carine en dat leverde de nodige interessante quotes over schoonheid, vrijheid, fotografie en stardom op. Van Carine, maar ook zeker van der Kaiser… Een opsomming van highlights:

Advertisement - Continue Reading Below


MARIO TESTINO
Karl: ‘Jouw foto’s zijn vaak erotisch. Hoe ben je die stilist geworden die je bent?’ Carine: ‘Dat komt door de samenwerkingen met anderen. Sommige mensen geven je dat zelfvertrouwen dat je nodig hebt en als je dat eenmaal hebt, ben je vrij en kun je uit jezelf halen wat er in zit.’

 

Karl: 'Toen je voor Tom Ford werkte bijvoorbeeld, was Mario Testino niet niet zo bekend. Wat jij met Mario hebt gedaan heeft hem zo beroemd gemaakt.’ Carine: ‘Ja, maar Mario heeft mij weer met andere dingen geholpen. Ik heb hem geholpen een vrouw te begrijpen; hoe ze haar benen sluit, hoe ze zich voelt op hoge hakken, hoe ze aan T-shirt trekt… En Mario heeft mij geholpen mijn Engelse taal bij te spijkeren, die op dat moment nog bar slecht was (lacht). En hij heeft mij zelfvertrouwen gegeven. Als je dat hebt en je voelt je geliefd door iemand, dan kun je elkaar de waarheid vertellen. Het is belangrijk dat ik het kan zeggen wanneer een fotoshoot sucks.’

Meest gelezen

 

De Chanel a/w 2011-campagne van de hand van Lagerfeld en Roitfeld al gezien? >

 

NATUURLIJKE SCHOONHEID

Karl: ‘Ik denk dat het Marlow was die ooit zei: ‘Er is bestaat geen schoonheid zonder eigenaardigheden in de proporties’.’ Carine: ‘Precies. Ik denk dat iets vreemd moet zijn om ware schoonheid te hebben. Schoonheid kan behoorlijk saai zijn, zeker als je het hebt over schoonheid die niet blijvend is.’


KIDS
Karl: ‘Jij hebt altijd een visie op mode, maar je hebt ook een succesvol leven als familievrouw. Je hebt prachtige, intelligente kinderen die je nog meer stabiliteit en credibility geven in de ogen van anderen.’ Carine: ‘Dat komt omdat ik Maagd ben. Either you are a good Virgo or a crazy Virgo! De goede Maagd in mij voedt mijn kinderen op en is er voor ze.’ Karl: ‘Ja, niemand kan zeggen dat je niet goed voor ze zorgt. Je hebt ook het geluk dat ze erg mooi zijn. Het zou lastig zijn als je een lelijke dochter zou hebben.’ Carine: ‘Net zei je nog dat foutjes juist noodzakelijk zijn voor schoonheid. Ze zijn soms ook behoorlijk humeurig, maar het zijn erg lieve kinderen.'

 

MAGAZINES 2.0
Karl: ‘Zit je wel eens op internet?’ Carine: ‘Nee. Ik heb ook geen Facebook-account.’ Karl: ‘Wij zijn blij met de mensen die we kennen, toch? Dat is genoeg voor ons.’ Carine: ‘It’s insane. Het internet wordt wel steeds interessanter. De kwaliteit van beelden op iPads is tegenwoordig extreem hoog. Maar ik blijf van printmagazines houden. Ik weet niet of ik ooit nog een magazine zou maken, maar ik heb zat ideeën voor onderwerpen.’

 

VRIJHEID BLIJHEID

Karl: ‘Het enige advies dat ik je kan geven, is jezelf nooit vast te laten leggen. Het draait allemaal om vrijheid.’ Carine: ‘Er zijn er genoeg die zich in een ivoren toren laten stoppen he?’ Karl: ‘Ik denk dat vrijheid het grootste luxe-bezit is. Jij was hiervoor juist gevangen.’ Carine: ‘Ik ben als een citroen. I’m pressed for more juice. Als ik het naar mijn zin heb, is er altijd nog meer sap. I am not dried up.’

 

Karl: ‘Ik kan zelfs niet eens meer over straat. Dat zit me wel dwars.’ Carine: ‘Jij bent meer een rockster.’ Karl: ‘Ja, dat is heel vreemd. Ik zing niet, ik acteer niet en toch kan ik nog niet eens rustig de straat oversteken.’ Carine: ‘Maar mensen houden van mode.’

 

10-JARENPLAN

Karl: ‘Hoe zie je jezelf en jouw business groeien in de aankomende tien jaar?’ Carine: ‘Soms vraag ik me dat wel eens af, waar zal ik staan over tien jaar? En ik kan daar gewoon geen antwoord op geven. Ik kan me bedenken wat ik aankomend najaar, in januari, of na de vakantie doe, maar that’s it.' Karl: ‘Dat heb ik ook. Het zal één van de zwakke plekken van Maagden zijn.’

 

Bekijk het hele interview hier.


Pssst: Carine brengt samen met Purple Magazines Olivier Zahm het boek Irreverent uit >