Mary-Kate en Ashley Olsen, de immer stijlvolle tweeling wordt dagelijks gespot in de meest walgelijk goed gestylde outfits, ontwerpt tassen én heeft meerdere kledinglijnen op naam staan, met als topper: The Row. Het moge duidelijk zijn, de Olsen Twins heeft duidelijk pap gegeten van mode en ontwerpen.


Hoe ze dit alles voor elkaar hebben gekregen? The Telegraph vroeg hen het modehemd van het lijf. We pikken de hoogtepunten er uit.


Hun liefde voor mode uit de tweeling ook op Stylemint.com >


ER WAS EENS…
‘Het begon allemaal met ons idee voor het perfecte T-shirt,’ vertelt Ashley. ‘En dan niet alleen voor onze kleine lichamen, (de tweeling is slechts 1.58 m lang, red.), maar voor ieder figuur. Het kostte ons anderhalf jaar, maar uiteindelijk was de oplossing vrij simpel: er moet een Franse zoom over de áchterkant van het T-shirt lopen en het shirt moet uit één stuk stof zijn gemaakt,’ aldus Ashley. ‘En hij moet met een lingeriemachine worden gemaakt. Dat is het geheim,’ vult zuslief MK aan.

THE ROW
Na al dat zweten en ploeteren voor hét perfecte T-shirt, was het idee voor een eigen kledinglijn snel daar. Et voilà, The Row was geboren. De achterliggende gedachte was ook meteen duidelijk. ‘Ik had het gevoel dat er veel vraag was naar luxe basics om met couture te combineren,’ legt Ashley uit. Maar het is absoluut geen fast fashion wat de meiden maken. ‘We schenken veel aandacht aan de fitting, de kwaliteit en aan details,’ aldus Mary-Kate.

Kijk mee naar The Row a/w 2011 >

Toen de tweeling eenmaal de smaak te pakken had, was er geen houden meer aan. Al vlug was daar al een tweede kledinglijn: Elizabeth and James, een meer bohemian label, iets lager geprijsd en gericht op de wat jongere vrouw. En daar bleef het niet bij. Later volgden Elizabeth and James Textile – voor de casual, weekend look – en Olsenboye, een goedkopere lijn voor tieners. En ook een Olsen-sieradenlijn, Olsen-eyewear-collectie en Olsen-tassenlijn zijn inmiddels een feit. Hoezo ambitieus?


DE SCHAAR IN CHANEL
De liefde voor mode heeft altijd al bij de dames in het bloed gezeten. Toen ze nog kind waren, droegen ze volwassen labels als Chanel. Uiteraard was alles veel te groot voor de kleine Olsens, maar daar hadden de twee een mooie oplossing voor: ze zetten simpelweg de schaar erin. ‘We loved it!,’ kirt Ashley. ‘Als je in iets knipt, moet je heel precies zijn. Dus we zijn altijd al erg geïnteresseerd geweest in pasvormen.’


Op de vraag waar ze zichzelf over tien jaar zien, lacht Mary-Kate en vertelt: ‘Ik antwoord altijd heel sarcastisch op deze vraag. Ik zeg dan dat ik dan langer ben.’ Maar de immer stijlvolle tweeling is zeker wel veul van plan. Op hun verlanglijst: een luxueus lifestylelabel, wereldwijd verkooppunten, een herenkledinglijn én uiteindelijk eigen winkels openen. Het zal ons alles behalve verbazen als het poppige doch o-zo zakelijke duo er alles aan zal doen deze wensen om te zetten in daden. Yeay Olsens!


MK en Ashley lanceerden onlangs ook een tassenlijn >